دکتر آشنا در این نامه آورده است:

سازمان صداوسیما در حوزه تبلیغات تجاری، مدل جدید کسب درآمد تحت عنوان «revenue sharing» را برگزیده است. تبلیغات شرکت عالیس نمونه این مدل جدید کسب درآمد است. در این مدل، سازمان در افزایش درآمد آگهی‌دهنده شریک است. اشکال وارده به مدل جدید کسب درآمد سازمان، ایجاد شبه انحصار تبلیغاتی برای شرکت‌های تازه‌وارد بازار است. علاوه بر ایجاد شبه انحصار برای شرکت‌های تازه‌وارد، این نوع تبلیغات با توجه به قابلیت الگویی و تعمیم‌پذیری و نیز اثرگذاری‌شان بر سبک زندگی و سبک مصرف، باید نیاز به کسب مجوز از نهادهای نظارتی از جمله شورای نظارت را داشته باشند. مستدعی است دستور فرمایید ضمن مکاتبه با سازمان در خصوص موارد مطروحه در این نامه، کارشناسان شورای نظارت، گزارشی جامع درباره ابعاد مختلف مدل جدید کسب درآمد صداوسیما تهیه کنند و تجربیات و دیدگاه‌های جهانی نسبت به این نوع تبلیغات را جمع آوری کنند.