دکتر حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهور و نماینده ایشان در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رییس شورای نظارت نسبت به تبلیغات پرتکرار فروش مستقیم کالا انتقاد کرد. در hین مکاتبه آمده است: «شبکه‌های  مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی از انواع قابلمه، دوش حمام، کفش و… هستند. حجم تبلیغات و میزان تکرار به‌گونه‌ای است که خرید آن به مخاطب رسانه ملی تحمیل می‌شود. این در حالی است که احتمالا سازمان صداوسیما نسبت به کیفیت و کارآمدی محصولات تبلیغ شده نیز بی‌اطلاع است».

نماینده قوه مجریه در شورای نظارت در این مکاتبه به ابعاد و تاثیرات فرهنگی تبلیغات تجاری اشاره و بیان داشته «از منظر محتوایی نیز حجم انبوه تبلیغات کالاها می‌تواند به ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی منجر شود».

دکتر آشنا در پایان درخواست کرده ضمن تهیه گزارشی از منطق اقتصادی، مسئولیت‌ سازمان در قبال  کیفیت محصولات تبلیغ شده و اثرات فرهنگی تبلیغ «خرید مستقیم کالا از طریق ارسال پیامک» توسط کارشناسان شورا در مکاتبه‌ای از سازمان صداوسیما خواسته شود تا اطلاعات مکفی از این نوع تبلیغات را برای شورای نظارت، ارسال کند».