بحران سیل در شهرهای مختلف ایران، موضوع ارتباطات بحران را بیش از پیش برجسته کرده است. در فرآیند مدیریت بحران و ذیل ارتباطات بحران، رسانه ملی می‌بایست نقش‌های متعددی را ایفا کند:

۱. آموزش‌های عمومی برای جامعه

۲. ارائه اطلاعات و اخبار دقیق، به موقع، به همراه تحلیل و تفسیر آگاهی‌بخش

۳. گفتگو با مسئولان مرتبط با مدیریت بحران و مطالبه‌گری و درخواست پاسخگویی از آنان

۴. پاسخگویی به شبهات و شایعات مطرح ‌شده در سایر رسانه‌ها به خصوص شبکه‌های اجتماعی

۵. آرام سازی شرایط، بالابردن روحیه فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار و امدادگری

۶. گزارش‌های میدانی و گفتگو با مردم

نمایندگان رییس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، موضوع ارتباطات بحران و ارزیابی عملکرد رسانه ملی را در نوروز ۹۸، مورد توجه و پیگیری قرار خواهند داد. برهمین اساس، از کارشناسان شورای نظارت خواهند خواست در گزارشی، به تحلیل و ارزیابی عملکرد صداوسیما در بحران سیل بپردازند.